Vad gör jag om min cykel blir stulen?

    1. Polisanmäl stölden. Diarienumret används som underlag för ditt försäkringsärende.
    2. Kontakta oss här på support@bikelease.se och anmäl stölden, din orderbekräftelse är ditt kvitto och gäller som underlag för försäkringsärendet.
    3. Kontakta ditt hemförsäkringsbolag och anmäl stölden tillsammans med polisanmälan och orderkvitto.
    4. Har du tecknat SmartDNAs tilläggsförsäkring? Kontakta kundtjanst@arctic.se, där du registrerat din unika kod för att få åldersavdrag och självrisk eliminerat. För att ta del av denna ersättning behöver du skicka in ett kvitto på din nya cykel från Bikelease.
    5. När ditt försäkringsärende är godkänt kontaktar du oss igen för att få beställa en ny cykel utifrån den ersättning som ditt försäkringsbolag har betalat ut till dig. Ditt bruttolöneavdrag fortsätter baserat på det ursprungliga avtal till avtalets slut. I enlighet med användaravtalet beställs din ersättningscykel via Bikelease och ej via en extern leverantör. Eventuell mellanskillnad står förmånstagaren för.

    Som arbetsgivare behöver du inte hantera en stöldsituation.

  • Fick du svar på din fråga?