Hur fungerar service av min förmånscykel?

  • Två årliga servicetillfällen ingår alltid med din förmånscykel när du beställt den från oss på Bikelease. Du får en kallelse av oss skickad till mailadressen du angav när du la din beställning. Den kommer 10 månader och 22 månader efter ditt ordertillfälle och det är först när du får kallelsen som du kan ta ut din service bekostad av oss. I mailet finns ett cykel-id som ska uppges till verkstadsmannen för att kunna plocka ut servicetillfällena. Service skall i första hand tas ut på någon av våra många serviceställen i Sverige. Saknar vi avtal på din ort så går det bra att serva cykeln på valfri närliggande verkstad. 

    Vad ingår i den årliga cykelservicen?

    Bikelease bekostar ingen märkesspecifik service eller när symbolen på din cykel indikerar för service. För att läsa om separata riktlinjer kring Crescents elcyklar se Crescents sida om service.

  • Fick du svar på din fråga?