Hur fungerar service av min förmånscykel?

  • I 36 månaders avtal ingår det alltid två servicetillfällen med din förmånscykel när du beställt den från oss på Bikelease. Vid ett avtal på 24 månader ingår det ett servicetillfälle. Du får en kallelse av oss skickad till mailadressen du angav när du la din beställning. Den kommer 10 månader och 22 månader efter ditt ordertillfälle och det är först när du får kallelsen som du kan ta ut din service bekostad av oss. I mailet finns ett cykel-id som ska uppges till verkstadsmannen för att kunna plocka ut servicetillfällena. Service skall i första hand tas ut på någon av våra många serviceställen i Sverige. Saknar vi avtal på din ort så går det bra att serva cykeln på valfri närliggande verkstad. 

    Vad ingår i den årliga cykelservicen?

    Bikelease bekostar ingen märkesspecifik service eller när symbolen på din cykel indikerar för service. För att läsa om separata riktlinjer kring Crescents elcyklar se Crescents sida om service.

    Återbetalning för utlägg av servicekostnad.

    Om du inte har möjlighet att besöka några av våra servicepartners och väljer du en verkstad vi ännu inte har avtal med så mailar du kvittot till oss på support@bikelease.se med ditt fyrsiffriga avtalsnummer och bankuppgifter för att få ersättning utbetalad. För en vanlig cykelservice ersätter vi ett schablonbelopp om 600 kronor per cykel och om det gäller en elcykel så lämnar vi en ersättning på 800 kronor.

  • Fick du svar på din fråga?